Watchpad Dijital Menüleriniz FixPOS. | Winixco.com

1.Sistem : Sabit Terminal İstasyonlu sistem

Kısa Tanıtım: Sistem istasyonlardan oluşmaktadır. Şehrin belli bölgelerinde sabit terminalli merkezi kontrol sistemli özel istasyonlar kurulur. Örneğin 1000 adet bisiklet için her bir istasyonda ort 25 adet bisikletten ve akıllı tutuculardan oluşan duraklar ve her bir durağa en az 1 tane kiosklu dokunmatik terminal konulmak üzere ort. 40 adet istasyon kurulur. Bilinen mevcut standart sistem olup ülkemizde de kullanılmaktadır. Örnek Görseller:


 


    Özellikler:
    1- Kullanıcı istasyonda bulunan dokunmatik terminal kioskundan üye girişi veya kredi kartı ile ödemeyi yaptıktan sonra akıllı tutuculardan yeşil ışık yanan bisikleti alıp kullanabilir, ve tekrar aynı terminal üzerinden yerine yerleştirme işlemini gerçekleştirebilir.
    2- Sisteme entegre edilen bisikletler GPS li veya GPS siz olabilir. GPS li bisikletler için istasyona ek konfigrasyonlar eklenir. Ayrıca tutuculara da ek şarj sistemi entegre edilir. Böylece bisiklet tutucusuna yerleştikten sonra şarj edilir. Ya da enerji besleme dinamolu bisikletler kullanılabilir.
    3- Merkezi kontrol sistemi ile kiosklu terminallerden gelen veriler kontrol edilebilir.
    4- Her bir istasyonda kullanıcı yoğunluğuna bağlı olarak 1 den fazla kiosklu terminal eklenebilir.Aynı zamanda bisiklet tutucuları ve bisikletler de arttırılıp eksiltilebilir.
    5- Kisoklu Terminale güvenlik kamerası takılabilir, ve bu kamera merkezi sistem üzerinden izlenebilir.


    Avantaj ve dezavantajları :

    1- Bu sistemde istasyon sayıları yaygın ve şehrin birçok yerinde bulunması ayrıca birbirlerine yakın olması tercih edilmektedir. Çünkü bisiklet kiralamak veya kiraladığı bisikleti durağa park ettirip teslim etmek için uzun bir mesafe pedal çevirmesi bu sistemi kullanım açısından pek cazip kılmaz.
    2- Sistemde istasyonda kurulu terminallerin kullanımı, üye girişlerinin yapılması, kredi kart tanımlama gibi işlemler ve her defasında kredi kartı veya üye kartı okutma, kullanıcıyı yormakta ve sistemin pratik ve rahat kullanımını olumsuz etkilemektedir.
    3- İstasyonlar sabit yerde olduğu için bisiklet kiralamak isteyenler istasyonların yerlerini bildiğinden rahatlıkla istasyonlara ve duraklara ulaşıp kiralayabilirler. Ancak bu durum bisikleti kiraladıktan sonra geri teslim etmek için çok avantajlı olmayabilir. Zira kullanıcı geri teslim etmek istediği bisikleti istasyona getirdiğinde boş park yeri kalmamış olabilir, bu yüzden başka bir istasyona gitmek zorunda kalabilir.
    Maliyet: 1000 adet bisiklet için durak sayısı, her durakta kullanılacak kiosklu terminal sayısı, bisiklet kalitesi ve ek teknolojilere bağlı olarak değişiklik göstermekte olup ortalama 250 binUSD ile 450.000 USD arasında değişmektedir.
    2.Sistem : Paylaşımlı kullanımlı, akıllı sistem (Üçüncü nesil akıllı bisikletleri (GPS + GPRS + BLUETOOTH+NFC) Kısa Tanıtım: Paylaşımlı sistem yeni bir sistem olup, birçok akıllı teknolojileri bünyesinde bulundurur. Tüm teknolojiler bisikletin üzerinde olup bisikleti kendi başına akıllı bir sistem haline getirmektedir. Bu sistemde durak veya istasyon zorunluluğu olmamakla beraber kiosklu terminaller, istasyonlar ve akıllı tutucularla entegre çalışır. Bu sistemde kullanıcılar, kiraladıkları bisikleti istasyona veya durağa bırakmak zorunda kalmazlar. Yeni kiralayanlar da durak aramadan herhangi bir yerde park halinde gördüğü bir bisikleti alıp kiralayabilir. Sistem tek yerden merkezi olarak kumanda ve takip edilir. Örnek Görseller:





    Özellikler:

    1- Sisteme özel bir android ve IOS mobil uygulama geliştirilir. Bu uygulamayı kullanıcı telefonuna indirdikten sonra bir defaya mahsus üye girişi yapar ve kredi kartı tanımlaması yapılır. Akıllı telefonu olmayanlar için kiosklu terminal ve akıllı tutuculardan oluşan en az 1 adet istasyon kurulur ve üyelik işlemi ile kredi kartı tanımlaması istasyonda yapılabilir. Aynı zamanda üyelik kartı veya belediyeye ait toplu taşıma kartları da tanımlanabilir.
    2- Kullanıcı bisikleti kiralamak istediğinde cep telefonundaki uygulamada bisikletin üzerinde bulunan QR kodunu tarayarak bisikletin akıllı kilit sistemini açar ve kullanır. Kiralamayı durdurma işlemini de aynı şekilde yaparak akıllı kilit ile bisikleti kapatır ve kiralamayı sonlandırabilir.
    3- Sistemde zorunlu olmasada kiosklu terminalden ve akıllı tutuculardan oluşan en az 1 adet istasyon kurulması tavsiye edilir. Ayrıca istasyon olmadan sadece akıllı tutucuların olduğu duraklar kurularak da sistem kurulabilir. Ya da hiç akıllı tutucular olmadan da akıllı bisikletlerin seyyar ve dağınık bırakılması ile de sistem işleyebilir. Böylece paylaşımlı kiralama sistemi sağlanmış olur. Örneğin A kullanıcısı bisikleti şehrin X semtinden Y semtine götürüp kiralamayı sonlandırdı. B kullanıcısı da Y semtinde kaldırımda gördüğü bisikleti Z semtine kadar kullanabilir. Başka bir kullanıcı da tekrar X semtine kadar kullanabilir. Böylece durak ve istasyona götürüp teslim etme zorunluluğu ortadan kalkar.
    4- Bisikletler GPS Tracking fonksiyonuna sahip olduğu için merkezi sistem üzerinden nerede olduğu anlık olarak takip edilip kontrol edilebilir. İstenirse merkezi sistem üzerinden bisiklet kilitlenip açılabilir.
    5- Yukarıdaki resimlerde görüleceği gibi bisiklette ön sepet tabanında solar güneş paneli bulunur, bunun sayesinde hem GPS hemde diğer akıllı sistemlerin enerjisi süresiz sağlanır.
    Fonksiyonlar:
    1 GSM baz istasyonu, GPS, WIFI ile anlık ve kesin olarak bulunabilir
    2. QR kodunu veya Bluetooth eşleştirmesini tarayarak akıllı kilide bağlanır, uygulama kimliği onaylanır ve otomatik olarak kilidini açılır.
    3. El ile kilitleme, mobil kullanıcılar tarafından sinyali platforma gönderdikten sonra GPS, GPRS veya Bluetooth ile uygulamaya kilitleme veya açma yapılır.
    4. Gerçek zamanlı gönderilen konum verileri .
    5. Otomatik rechar gesolution (gereksinimleri ve maliyeti ikiye katlama ihtiyacı da dahil olmak üzere) Anormal kilit / kilit açma veya hasar tespiti yapmak ve platforma göndermek için
    6.Dahili sensör . NFC ve RFID
    7. Günlük kilit ve kilit açma kaydı otomatik olarak platforma gönderilir
    8. Düşük voltaj alarmı, çalıntı, kayıp, arıza, hasar.. vb durumlarda zamanında GPRS ile platforma gönderilir.
    Teknik fonksiyonlar:
    1-Çalışma süresi (Tam şarj: Her gün 3 - 5 kez binilirse): 3-4 ay. Stand by süresi : 6-8 ay
    2- GSM / GPRS 850/900/1800/1900 MHz
    4- Bluetooth 4.0
    5- G-sensörü
    6- Destek Alarmı: Sarsıntı, şok, hareket veya titreşim alarmı
    7- Ledlight: Mavi, Yeşil, Sarı
    8- Koruma sınıfı: IP56
    9- Depolama Sıcaklığı: -25 - + 75 ℃ Çalışma Sıcaklığı -10 - + 75 ℃ Nem 0% - 90% RH
    10- Suya dayanıklı, sızdırmazlık antikorozyon, şiddetin önlenmesi, dış ortam için uygun
    11- QC kodu başarısız olduğunda Bluetooth veya NFC ile kilidin açılma ve kapatılma özelliği.
    Avantajlar- Dezavantajları:
    Araştırmalara göre kiralık bisiklet kullananlar 2 gruptan oluşmaktadır. 1. Grup daha çok sahil şeritlerinde veya parklarda hobi ve hafif spor amaçlı kiralayıcılar, 2. Grup da metropol şehirlerde bir yere gitmek için otobüs veya diğer toplu ulaşım araçlarını beklememek için acil ve kısa mesafeli ulaşım için kiralayıcılar. 2. grup oranı 1. Gruptan daha fazladır. Bu yüzden sabit istasyon sistemli yerler, istasyonlar arası mesafe yüzünden paylaşımlı sistemlere nazaran daha az tercih edilmektedir.
    1. Merkezi sistem üzerinden kontrol edilebilme, takip ve alarm durumları.
    2. Durak ve istasyon gerekmez. Kullanıcı aldığı bisikleti tekrar istasyona götürme zorunluluğunda olmadığı için yaygın kullanım avantajı. NOT: Bizim önerimiz herne kadar istasyon olmasa da her bir toplu taşıt otobüs turaklarında veya her iki duraktan birine durağın yanında müsait bir yere en az bir adet 2 kafalı(2 adet bisikletin park edildiği tutucu) akıllı tutucu durağı bırakmak. Böylece kullanıcı, bisiklet kiralamak için bisiklet istasyonuna gitmek için uzak mesafelere gitmeye gerek duymadan herhangi bir otobüs durağında bisikleti kullanıp başka bir otobüs durağında park edebilir.
    3. Kullanıcılar akıllı cep telefonlarından çok kolay ve pratik bir şekilde bisikleti kiralayıp park edebilir. Veya toplu ulaşım kartları ile bisiklete okutup kilidi açtırabilir veya kapatabilir. NOT: Bu fonksiyon opsiyonel olup istenmesi durumunda eklenebilir. Böylece kullanıcı sayısı gün geçtikçe sürekli artar.
    Maliyet: 1000 adet bisiklet için durak sayısı, her durakta kullanılacak kiosklu terminal sayısı, bisiklet kalitesi ve ek teknolojilere bağlı olarak değişiklik göstermekte olup ortalama 300 binUSD ile 550.000 USD arasında değişmektedir. PATLAMAZ TEKER MODELLER:



 

 

 

 

Yorumlarınızı bekliyoruz...